22 Ekim 2012 Pazartesi

Francheska Liberman röportaj

 


Francheska Liberman ile sonbahar-kış trendleri üzerine konuştuk...

Sonbahar/Kış 2011-2012 sezonunun en iyi üç trendi nedir sence?

1) Maskülenlik: Bu sezonun maskülen kesimlerini sevdim. Bu trende göre giyinmenin en iyi yolu bilekte biten dar kesim kumaş pantalonları düz bir tişörtle ve büyük beden kot gömlekle veya dar, desenli bir ceketle kombinlemek ve görüntüyü brogue ayakkabılarla tamamlamak.

2) 70’lerin bohemliği: Etekleri yerlere değen desenli elbiseler, sahte kürkten yelekler, koyu bordo tonlarındaki floppy şapkalar, devetüyü ve kahverengi tonları.

3) Yılan ve piton desenleri: Basit ve sadece siyah ağırlıklı bir kılığa biraz detay eklemenin en harika yolu.

 

Sezonunun en kötü üç trendi?

1) Gümüş rengi: Renk olarak gümüşü pek sevmiyorum çünkü göz için çok sert buluyorum.

2) Geometrik desenler: Blok renkler ve geometrik desenler kesinlikle benim olayım değil. Blok renkler trendini seviyorum ama geometrik şekiller olmadan da yapabilirim.

3) Payetler: Bu sezonun en büyük trendi olmayabilir ama gerçekten payet görmekten çok sıkıldım. Ayrıca insanlar bazen payet kullanımının dozunu kaçıyor ve olay bir ‘parıltı karma- şasına’ dönüşüyor, oysa olması gereken ufak bir payet dokunuşu. Bu aralar gerçekten hiç hoşlanmadığım bir parça payetli taytlar.

 

Bu sezon mutlaka alacağın veya aldığın parçalar neler?

1) En son, Balenciaga’nın 2011 bahar sezonundaki biker botlarının benzeri olan Jeffrey Campbell Roscoe botlardan aldım. Bu sezonun en trendy ayakkabısı olmayabilir ama sonbahar/kış sezonu için her zaman iyi bir çift bot almanız gerekir ve bence bunlar kesinlikle sahip olmanız gerekenler botlar! Ayrıca deli gibi para harcamadan ‘Balenciaga’vari’ bir şeyler alabiliyor olmak da harika. Jeffrey Campbell’ı çok beğeniyorum.

2) Hâlâ en iyi el örgüsü kazağı arıyorum! İyi bir örgü çok yönlü bir parçadır, her şeyle kombinlenebilir. Üzerime biraz büyük gelen bir tane istiyorum, tek başına deri veya yılan derisi taytlarla ve botlarla giyebileyim.

3) Choker kolyeler bu ara çok revaçta. Gömlekle takılınca gerçekten iyi duruyorlar. Ayrıca tüm ilgiyi üzerine çeken gösterişli takıları da bu sezon görüyoruz, örneğin eldiven üzerine de takılabilen kelepçe bilezikler çok revaçta.

 

Sıklıkla alışveriş yaptığın markalar hangileri? Tercihin online alışveriş mi, büyük mağazalar mı yoksa ufak butikler mi?

Alışveriş yaptığım tek bir mağaza yok, hepsini karıştırmayı seviyorum. H&M, Zara, American Apparel gibi mağazaları en temel parçaları almak ve mücevher alışverişi için tercih ediyorum. Konu çanta olduğunda ise yeni ve geleceği olan tasarımcılara gidiyorum çünkü harika görünen ve kaliteli çantalar yapıyorlar, hem pahalı da olmuyor. İkinci el ve vintage alışverişini de çok seviyorum. Ben uzun yıllar kullanılmış kaliteli parçaları seviyorum, bir hikâyeleri oluyor. Vintage parçalar alarak tarzımı farklı kılabiliyorum, bu çok önemli. Bir şeyi sadece trend olduğu için giymem. Online alışveriş pek bana göre değil çünkü alacağım kıyafetleri, ayakkabıları, aksesuarları kendim görmem gerek. Mücevher alışverişini online yapmayı seviyorum çünkü çok fazla çeşit bulabiliyorsunuz.

 

Ucuz kaçış noktaların neresi?

Asos (asos.com) her şeyi çok uygun fiyata bulabileceğiniz harika, İngiliz menşeili bir online alışveriş platformu. Sürekli yeni parçalar eklemeleri çok hoşuma gidiyor. Buradaki ‘it’ parçaların hepsine bayılıyorum, ayrıca en iyi vintage  bölümü onlarda. Hem dünyanın her yerine de gönderim yapıyorlar. Beginning Boutique de (beginningboutique.com.au/) harika bir Avustralya menşeli bir online platform. Harika markaları çok makul fiyatlara satıyorlar. Satmayı seçtikleri isimlere, seçtiklere parçalara bayılıyorum, kesinlikle alacak bir şey bulacaksınız. En önemlisi bu tarz online butikler dünyanın her yerinden insanlara farklı bir kıtadan alışveriş yapma şansı veriyor. Bu da kendi ülkenizdekinden çok daha farklı bir moda anlayışıyla karşılaşabileceğiniz anlamına geliyor. Beyond Retro ve Rokit gibi İngiliz vintage mağazalarını da seviyorum. Yıkanmış, tertemiz vintage parçalar satıyorlar, böylece yepyeni kıyafetler alıyormuş gibi hissediyorsunuz. Ayrıca demin de söylediğim gibi Zara, H&M, Topshop, Urban Outfitters gibi mağazaları seviyorum. Mücevher alışverişi için her zaman www.fashionology.n l’yi tercih ediyorum. Hollanda’dan bir site bu, çok basit ama modaya uygun tasarımları var. Her sezon dört iyi parça alıp, onları karıştırarak kullanmayı seviyorum.

 

Bu sezon için her şeyle kombinleyebileceğimiz, hayat kurtarıcı birkaç parça tavsiye edebilir misin?

İyi bir el örgüsü kaza veya atkı, metalik renklerde kelepçe bileklik, güçlü renklerde hayvan/doğa desenlerine sahip bir tişört (bende üzerinde kurt resmi olan saçaklı bir tane var, harika görünüyor), bir geniş kenarlı (floppy) şapka, yerleri süpüren siyah bir elbise, düz bir tişört. Tüm bu parçaları neredeyse her şeyle giyebilirsiniz ve trendy görünebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder